Czy warto wynająć firmę sprzątającą?


Znalezienie fachowców w dziedzinie sprzątania, którzy rzetelnie wykonają swoją pracę, graniczy niekiedy z cudem. Do tego dochodzi dylemat czy lepiej zatrudnić firmę czy może znaleźć kogoś z ogłoszenia? Z niniejszego artykułu dowiesz się czy warto powierzyć swoje biuro profesjonalnemu serwisowi oraz na co zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy.

Przedsiębiorcy często zastanawiają się, czy lepiej wystawić ogłoszenie „zlecę sprzątanie biura Warszawa” czy może lepiej zlecić to firmie sprzątającej? Mimo, że coraz częściej właściciele biur decydują się na powierzenie tego zadania profesjonalistom, to jednak wciąż wielu przedsiębiorców uważa, że wynajęcie sprzątacza z ogłoszenia będzie tańszym i lepszym rozwiązaniem.  Ale czy na pewno?

Każda usługa, która ma być wykonana w sposób profesjonalny, wiąże się z kosztami. Jednak outsourcing usług sprzątających jest znacznie tańszy i wygodniejszy, niż zatrudnienie w tym celu etatowego pracownika. Nawet jeśli będzie to tylko pół czy ćwierć etatu, musisz liczyć się z odprowadzaniem składek do ZUS-u, Urzędu Skarbowego. Będziesz musiał też sam sprawdzać – bądź powierzyć to zadanie innemu pracownikowi – czy usługa sprzątania została wykonana jak należy. Musisz pamiętać także o urlopach czy zwolnieniach lekarskich jakie przysługują osobie, która została przez ciebie zatrudniona. Jesteś zobowiązany również do zaopatrzenia pracownika w niezbędne środki czystości oraz sprzęt. Taki pracownik generuje więc sporo problemów i kosztów, z którymi ty, jako przedsiębiorca, musisz się liczyć.

Zatrudniając firmę jesteś zwolniony ze wszystkich zobowiązań wobec pracownika, ponieważ to zadanie pozostawiasz serwisowi. To w jego interesie leży również zapewnienie zastępstwa w przypadku choroby sprzątacza. Dlatego też, nigdy nie zostaniesz z brudnym biurem –a jeśli tak by się stało – firma zwróci ci pieniądze. Ty ustalasz w jakich godzinach ma przychodzić sprzątacz, dzięki czemu praca twojego biura nigdy nie zostanie zakłócona przez odgłosy sprzątania.

Na co warto zwrócić uwagę przed zamówieniem usługi?
Przed podpisaniem umowy z profesjonalną firmą, warto dowiedzieć się, czy zatrudnia fachowców w swojej branży. W końcu biuro to twoja wizytówka i płacąc za usługę masz prawo wymagać, by była ona wykonana na najwyższym poziomie.

Dowiedz się również czy sprzątacze posiadają rekomendacje oraz jaki jest zakres ich pracy. Czy posprzątają zarówno pomieszczenia biurowe, konferencyjne, jak również kuchnie i toaletę. A jeśli będzie taka konieczność, to czy usługa obejmie również pranie dywanów, wykładzin i umycie okien.

Sprzątanie biur: Warszawa czy okolice stolicy również?
Jeśli chcesz się dowiedzieć czy specjaliści od porządków znajdują się również w twojej okolicy, możesz sprawdzić to na stronie pozamiatane.pl. Po wpisaniu kodu pocztowego w specjalne okienko, pojawi się informacja, czy również w twojej okolicy dostępni są fachowcy.

Co jeszcze warto wiedzieć?
Zatrudniając osoby z ogłoszenia nie masz pewności czy przyjdzie do ciebie godna zaufania osoba, która posiada doświadczenie w sprzątaniu biur. Warszawa jest dużym miastem i niestety nigdy nie wiadomo kto do ciebie trafi. Dlatego warto powierzyć swoje biuro profesjonalistom lub wyszukiwać odpowiednie osoby za pomocą sprawdzonych pośredników.




Galeria zdjęć




Dodaj komentarz
skomentuj


Brak komentarzy


powrót



Opublikowano przez: Twoja Małopolska
Data publikacji: 12 Stycznia 2018

Podziel się