Domowa siłownia


Czy można pracować nad swoją sylwetką w domu? Okazuje się, że nie trzeba trenować w profesjonalnej siłowni by wyglądać jak atleta. Wystarczy zakupić kilka podstawowych urządzeń treningowych i dysponować niewielką wolną przestrzenią.

W jaki więc sposób ćwiczyć w domu i jaki wybrać sprzęt na siłownię.

Rozgrzewka to podstawa
Rozgrzewka jest niestety bardzo często pomijanym elementem treningu. Wiele osób traktuje ją jako stratę czasu, przez co traktują ją jako zło konieczne. Niestety takie postępowanie jest nieodpowiedzialne i może prowadzić do wystąpienia wielu groźnych kontuzji.

Czym jest rozgrzewka? Najprościej mówiąc jest to zestaw ćwiczeń, które należy wykonać przed właściwym treningiem. Dzięki niej krew szybciej krąży w organizmie, przez co podnosi się temperatura stawów i mięśni. Jest to najlepszy sposób na przygotowanie się do intensywnego wysiłku.

Mata do ćwiczeń
W większości mieszkań na podłodze są ułożone panele lub wykładzina. Trening na takim podłożu nie jest do końca komfortowy. Jeśli chcemy temu zapobiec wystarczy ułożyć na podłożu specjalne puzzle przeznaczone do ćwiczeń. W sklepach sportowych jest dostępnych kilka rodzajów tego typu sprzętu.

Najtańsze maty są wyprodukowane z pianki i mają grubość około dziesięciu milimetrów. Sprawdzają się one doskonale w czasie wykonywania prostych ćwiczeń takich jak brzuszki czy pompki. Niestety są one dość delikatne a co za tym idzie można je łatwo uszkodzić. Osoby trenujące intensywnie powinny się zdecydować na zakup profesjonalnych mat do ćwiczeń, które co prawda są znacznie droższe, ale też dużo wytrzymalsze.

Drążek do podciągania
Drążek do podciągania jest jednym z bardziej popularnych przyrządów do ćwiczeń siłowych. Jest to idealne rozwiązanie, gdy naszym celem jest wzmocnienie mięśni pleców. Sprawdza się również, gdy chcemy rozbudować mięśnie rąk i brzucha.

Najtańsze są drążki rozporowe, które mocuje się we framudze drzwi. Jest to solidny sprzęt, jednak raz na jakiś czas należy kontrolować czy mocowanie się nie poluzowało. W sklepach sportowych można również kupić inne rodzaje drążków na przykład: montowane nad drzwiami, do ścian lub do sufitu. Są one bardziej stabilne jednak nie tak łatwe w montażu.

Istnieje również możliwość zamówienia drążka stacjonarnego. Jego największymi zaletami są solidność konstrukcji, stabilność oraz możliwość regulacji. Niestety ten rodzaj drążka zajmuje znacznie więcej miejsca i jest droższy niż wcześniej wymienione modele.

Kettlebell
Kettlebell jest klasycznym odważnikiem o kształcie kuli. Dzięki treningom z tym urządzeniem można pracować nad wzmocnieniem prawie każdej partii ciała. Mężczyźni w czasie ćwiczeń najczęściej korzystają z odważników ważących około piętnastu kilogramów, natomiast panie wybierają zwykle kettle ważące około dziesięciu kilogramów. Odpowiedni dobór ciężaru jest bardzo ważny, wpływa on nie tylko na bezpieczeństwo ćwiczeń, ale również na ich efektywność.

 



Galeria zdjęć





Dodaj komentarz
skomentuj


Brak komentarzy


powrót



Opublikowano przez: Twoja Małopolska
Data publikacji: 17 Lipca 2017

Podziel się