W JAKI SPOSÓB SKUTECZNIE ĆWICZYĆ W DOMU


Czy da się w sposób skuteczny i bezpieczny trenować w domu? Oczywiście, że tak. Trening w domu jest świetnym rozwiązaniem dla osób, które nie mogą systematycznie uczestniczyć w zajęciach organizowanych w siłowni lub klubie fitness. Jednak, aby takie ćwiczenia przyniosły oczekiwane efekty trzeba się do nich odpowiednio przygotować.

Rozgrzewka przed treningiem

Trenując w domu należy przestrzegać kilku ważnych zasad. Jedną z najważniejszych jest to by zawsze pamiętać o rozgrzewce przed treningiem. Przygotowuje ona organizm do wysiłku fizycznego, przez co znacząco zmniejsza ryzyko wystąpienia kontuzji. Rozgrzewka nie powinna trwać krócej niż piętnaście minut.

Pierwsze kroki
Rozpoczynając trening nie wolno się zbytnio przesilać. Organizm potrzebuje czasu by przyzwyczaić się do regularnych treningów. Osoby początkujące powinny trenować trzy razy w tygodniu prze około trzydzieści minut. Należy pamiętać o tym, że poprawa kondycji wymaga czasu. Zbyt intensywne ćwiczenia, nie tylko nie przyniosą oczekiwanych efektów, ale mogą być również powodem groźnego urazu. Dopiero po około trzydziestu dniach można rozważyć wydłużenie treningu do sześćdziesięciu minut.

W pierwszej kolejności należy wykonywać ćwiczenia angażujące duże grupy mięśni, takie jak na przykład: wykroki, przysiady i podpory. Należy je wykonywać naprzemiennie z ćwiczeniami typu cardio, takimi jak: bieg w miejscu, skakanie na skakance czy podskoki. Wraz z upływem czasu można wprowadzać coraz więcej ćwiczeń wzmacniających konkretne partie ciała.

W jaki sposób znaleźć optymalną technikę
W pierwszych tygodniach należy skoncentrować się przede wszystkim na technice. Aby trening był skuteczny, należy wyrobić w sobie nawyk prawidłowego wykonywania ćwiczeń. Bardzo ważne jest między innymi to, aby pamiętać o prawidłowym oddechu. Zsynchronizowanie oddechu z rytmem ćwiczeń to podstawa. Zazwyczaj wdech wykonuje się nosem a wydech ustami. Dużym błędem jest wstrzymywanie oddechu w czasie ćwiczeń.

Jak wybrać sprzęt do ćwiczeń
W sytuacji, gdy powtarzanie tych samych ćwiczeń staje się monotonne warto zastanowić się nad zakupem sprzętu do ćwiczeń. Można urządzić sobie w domu małą siłownię. Przy doborze urządzeń do ćwiczeń należy brać pod uwagę nie tylko ich cenę, ale również gabaryty. Jeśli mamy do dyspozycji duże pomieszczenie możemy zdecydować się na zakup rowerka treningowego, atlasu lub sztangi. Jeśli natomiast trenujemy w małym pokoju warto zakupić hantle lub stepper.

 



Galeria zdjęć





Dodaj komentarz
skomentuj


Brak komentarzy


powrót



Opublikowano przez: Twoja Małopolska
Data publikacji: 24 Kwietnia 2017

Podziel się