Leo Express wprowadza rewolucję na polskich torach: nowe połączenie Warszawa-Kraków od marca 2026!

Mieszkańcy Warszawy i Krakowa już wkrótce zyskają nową opcję podróżowania między stolicami. Czeski przewoźnik Leo Express od marca 2026 roku uruchomi bezpośrednie kursy na trasie Warszawa-Kraków, stając się drugim zagranicznym operatorem po RegioJet, który zdecydował się na wejście na polski rynek kolejowy.

Jak zmieni się mapa połączeń kolejowych

Nowe połączenia to część większego planu Leo Express, który już od grudnia 2025 roku rozpocznie kursy z Pragi do Krakowa. Trzy miesiące później pociągi przedłużą trasę do Warszawy, oferując pasażerom pierwszą realną alternatywę dla PKP Intercity na tej kluczowej krajowej trasie.

Dla podróżnych oznacza to przede wszystkim większą elastyczność w planowaniu podróży. RegioJet, który pojawi się na polskich torach już we wrześniu 2025 roku, wraz z Leo Express stworzą konkurencyjny duet mogący wpłynąć na ceny i jakość usług na całej trasie.

Konkretny rozkład jazdy i praktyczne informacje

Pasażerowie będą mieli do wyboru kilka kursów dziennie z wygodnymi godzinami odjazdu. Z Pragi pociągi będą wyruszać o 8:23, 12:23 (dotarcie do Warszawy o 21:43), 17:23 (tylko weekendy) oraz 21:23 (nocny kurs z przyjazdem do stolicy o 6:15).

W kierunku przeciwnym z Warszawy i Krakowa do Pragi zaplanowano poranny kurs o 7:21 (przyjazd do Pragi o 16:43) oraz nocny o 22:41 (dotarcie o 7:43). Na początkowej trasie Praga-Kraków, działającej już od 14 grudnia 2025 roku, odjazdy z czeskiej stolicy zaplanowano na 8:23 i 17:23, a powroty z Krakowa na 5:47 i 14:30.

Leo Express zastrzega, że przedstawione godziny mają charakter wstępny i mogą zostać dostosowane do potrzeb pasażerów przed uruchomieniem połączeń.

Cennik, który może zaskoczyć

Szczególnie interesująco prezentują się planowane ceny biletów. Najtańsze bilety Leo Express będą dostępne już od 39 koron czeskich (około 7 złotych), podczas gdy podróż z Pragi do Warszawy ma kosztować od 239 koron (około 44 złote).

Te kwoty mogą znacząco wpłynąć na konkurencyjność całego rynku, zmuszając dotychczasowych operatorów do rewizji swoich cenników i oferty dodatkowych udogodnień dla pasażerów.

Co dalej z rozwojem sieci połączeń

Leo Express nie ukrywa ambicji związanych z polskim rynkiem. Firma, która już teraz obsługuje połączenia kolejowe i autobusowe między Krakowem a Pragą oraz kursy autobusowe na Ukrainę, rozważa wprowadzenie kolejnych komercyjnych połączeń w Polsce.

Spółka nie wyklucza także udziału w publicznych przetargach na obsługę innych tras, co może oznaczać dalsze poszerzenie mapy połączeń obsługiwanych przez czeskiego przewoźnika.

Wejście Leo Express na trasę Warszawa-Kraków to wyraźny sygnał, że era monopolu na polskich torach dobiega końca. Dla mieszkańców obu miast oznacza to większy wybór, konkurencyjne ceny i potencjalnie wyższą jakość usług kolejowych.