Na obrzeżach Krakowa, w rejonie przystanku Kraków Piastów, codzienne dojazdy do centrum mogą potrwać nawet pół godziny samochodem. Alternatywnie, podróż pociągiem trwa zaledwie 8 minut, co sprawia, że coraz więcej mieszkańców wybiera tę formę transportu. Popularność kolei dynamicznie rośnie, co jest zrozumiałe, biorąc pod uwagę oszczędność czasu.
problemy z infrastrukturą
Mimo oczywistych zalet kolei, mieszkańcy borykają się z poważnymi problemami infrastrukturalnymi. Jednym z głównych wyzwań jest niedobór miejsc parkingowych, co zmusza kierowców do pozostawiania aut w miejscach nieprzystosowanych do tego, powodując chaos i niezadowolenie wśród użytkowników.
zagrożenia dla pieszych
Infrastruktura w niektórych częściach miasta, takich jak Kraków Lubocza, nie zawsze odpowiada potrzebom mieszkańców. Brak chodników w tych okolicach zmusza pieszych do przechodzenia przez tory, co jest niezwykle niebezpieczne. Lokalni mieszkańcy zwracają uwagę na konieczność lepszej koordynacji inwestycji, by zwiększyć bezpieczeństwo pieszych.
plany na nowe parkingi
Aby sprostać wzrastającemu zainteresowaniu, planuje się budowę nowych parkingów. Największy z nich ma powstać przy przystanku Kraków Kościelniki w Nowej Hucie. Inne lokalizacje objęte planami to Kęty, Rudawa, Bronowice i Opatkowice. Dotychczas PKP zakończyło inwestycje w 23 miejscach.
współpraca z samorządami
Chociaż PKP odpowiada za rozwój kolejowy, decyzje drogowe leżą w gestii samorządów. Miasto podkreśla, że każda inwestycja wymaga czasu oraz starannego planowania, od decyzji administracyjnych po przygotowanie terenu pod nowe projekty.
Krakowska infrastruktura kolejowa i drogowa to skomplikowany temat, wymagający współpracy wielu podmiotów. Nowe inwestycje obiecują poprawę komfortu podróży oraz bezpieczeństwa wokół przystanków, co jest kluczowe dla mieszkańców korzystających z komunikacji publicznej.
