W czwartek, 18 września, punktualnie o 8:49, z dworca Kraków Główny odjedzie pierwszy pociąg RegioJet do Warszawy Wschodniej. To nie tylko kolejny kurs w rozkładzie – dla pasażerów i całego rynku kolejowego w Polsce to wyraźny sygnał, że na trasach dalekobieżnych pojawił się nowy, ambitny konkurent.
regiojet – nowa jakość i większa konkurencja na torach
RegioJet, czeski przewoźnik, który zdobył popularność innowacyjną ofertą na rynku Europy Środkowej, rozpoczął właśnie testowy przejazd na trasie Kraków–Warszawa. To pierwsza odsłona ich działalności w Polsce i początek wdrażania szeroko zakrojonych planów ekspansji. Pilotażowy kurs nie tylko pozwoli sprawdzić działanie sprzętu i systemów, ale także przeszkolić załogę oraz zidentyfikować ewentualne wyzwania przed startem regularnych połączeń. Trasa początkowo prowadzona jest objazdem, co oznacza, że podróż potrwa o pół godziny dłużej niż klasyczny przejazd, ale to rozwiązanie tymczasowe.
ambitne plany rozwoju i nowe oferty połączeń
Docelowo RegioJet planuje stać się istotnym graczem na polskim rynku przewozów dalekobieżnych. Od grudnia 2025 roku przewoźnik zamierza uruchomić aż sześć par pociągów na osi Poznań–Warszawa, trzy pary kursujące pomiędzy Gdynią a Krakowem przez Warszawę oraz sześć par pociągów na trasie Warszawa–Kraków. W planach są również połączenia międzynarodowe, w tym bezpośredni kurs między Warszawą i Pragą. RegioJet stawia na konkurencyjność cenową – bilety mają być znacznie tańsze niż u dotychczasowego lidera segmentu, a jednocześnie przewoźnik zapowiada szybkie czasy przejazdów.
komfort podróży na europejskim poziomie
Największym atutem czeskiego przewoźnika ma być szeroki wybór klas podróży oraz wysoki standard obsługi. Podróżni będą mogli wybrać spośród czterech klas: business, relax, standard oraz low cost. Niezależnie od wybranej opcji, pasażerowie mogą liczyć na bezpłatną kawę, wodę, szybkie Wi-Fi oraz system rozrywki multimedialnej na pokładzie. Dodatkowo przewidziano atrakcyjną ofertę cateringową w rozsądnych cenach – to ukłon w stronę osób ceniących komfort i oszczędność. W ramach pierwszych kursów testowych najtańsze bilety kosztują od 39 zł, co znacząco wyróżnia te połączenia na tle konkurencji.
wzrost standardów i nowe perspektywy dla polskich pasażerów
Pojawienie się RegioJet na polskich torach oznacza nie tylko większy wybór dla pasażerów, ale też szansę na podwyższenie jakości podróżowania koleją. Nowoczesna oferta, niskie ceny i przyjazne warunki mogą zachęcić do przesiadki z samochodu czy autobusu – tym bardziej, że przewoźnik deklaruje otwartość na potrzeby różnych grup klientów. Wszystko wskazuje na to, że nowy gracz będzie mocno rywalizował o lojalność podróżnych, a kolej może dzięki temu zyskać na znaczeniu w transporcie dalekobieżnym w Polsce.
