Chłodne miesiące zbliżają się nieubłaganie, a wraz z nimi nadchodzi czas przygotowań na zimowe wyzwania drogowe w Gminie Iwanowice. Lokalne władze przygotowały obszerny plan działania, obejmujący szczegółowy podział zadań pomiędzy różne firmy i instytucje, które będą odpowiedzialne za utrzymanie dróg podczas sezonu zimowego 2025/2026. Koordynacja działań jest kluczowa z uwagi na różnorodność dróg w regionie.
Jak zorganizowano zimowe utrzymanie dróg
W Gminie Iwanowice zarządzanie drogami odbywa się poprzez współpracę czterech różnych instytucji. Każda z nich ma przydzielone określone kategorie dróg. W przypadku wystąpienia trudnych warunków pogodowych, mieszkańcy mogą zgłaszać problemy drogowe na dedykowane całodobowe linie telefoniczne, które obsługują odpowiedzialni wykonawcy.
Procedura w sytuacjach awaryjnych
W sytuacji, gdy zgłoszone uwagi dotyczące stanu dróg nie są szybko rozwiązywane, mieszkańcom zaleca się bezpośredni kontakt z zarządcą konkretnej drogi. Takie działanie pozwala na szybkie podjęcie interwencji i znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia wypadków oraz utrudnień w ruchu.
Przekształcenia w zarządzaniu siecią drogową
Istotną zmianą dla mieszkańców jest przekształcenie dawnej drogi krajowej DK7 na odcinku między Słomnikami a Michałowicami w drogę wojewódzką o numerze 772. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pozostaje odpowiedzialna za drogi dojazdowe i techniczne związane z budową drogi ekspresowej S7. Tego rodzaju zmiany mogą wpływać na sposób i efektywność zarządzania drogami w regionie.
Źródło: facebook.com/GminaIwanowice
