Planowana budowa drogi ekspresowej S7, która ma połączyć Kraków z Myślenicami, staje się przedmiotem intensywnych dyskusji i konsultacji społecznych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zaprezentowała sześć możliwych wariantów trasy, każda z nich rozpoczynająca się na autostradzie A4 i obejmująca kluczowe węzły miasta takie jak Łagiewniki, Kraków Tuchowska oraz Kraków Blacharska.
Władze Krakowa, z Prezydentem Aleksandrem Miszalskim na czele, powołały specjalny zespół, którego celem jest dialog z mieszkańcami i ograniczenie potencjalnych negatywnych skutków dla jakości życia oraz środowiska. Na czele grupy stanął Piotr Szymański, nowo mianowany dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury. Miasto podkreśla, że inwestycja powinna być przemyślana strategicznie, przynosić korzyści gospodarcze i społeczne, a także wspierać rozwój nowych terenów.
Konsultacje społeczne jako kluczowy element planowania
Prezydent Krakowa, wraz z burmistrzami sąsiednich gmin, takich jak Świątniki Górne, Siepraw i Mogilany, wyraził stanowisko, że modernizacja istniejącej drogi krajowej nr 7 do standardów drogi ekspresowej może być najbardziej efektywnym rozwiązaniem. Takie podejście minimalizowałoby wpływ na istniejącą infrastrukturę oraz środowisko, jednocześnie obniżając koszty realizacji projektu.
Inwestycje i korzyści dla infrastruktury
Planowane prace nad drogą ekspresową S7 przez GDDKiA obejmują m.in. przebudowę węzła „Kraków Południe” oraz dodanie trzeciego pasa ruchu na zachodniej obwodnicy autostradowej Krakowa. Dodatkowo, budowa nowej linii kolejowej do Myślenic ma na celu zmniejszenie ruchu na „zakopiance”, co poprawi przepustowość i usprawni komunikację na południu miasta.
Zaangażowanie społeczności lokalnej
Mieszkańcy Krakowa zostali zachęceni do aktywnego udziału w konsultacjach społecznych. Mogą oni zgłaszać swoje uwagi dotyczące proponowanych wariantów drogi S7 w formie elektronicznej. Udział lokalnej społeczności w procesie decyzyjnym ma kluczowe znaczenie, aby zapewnić, że projekt będzie realizowany z poszanowaniem potrzeb mieszkańców i środowiska.
Źródło: Urząd Miasta Krakowa
