W krakowskiej Nowej Hucie od piątku, 19 września, nastąpiły zmiany w organizacji ruchu drogowego. Kierowcy korzystający z ul. Okulickiego oraz ul. Łowińskiego muszą teraz przemieszczać się po nowo utworzonej jezdni. Ta świeżo wybudowana trasa mierzy około 500 metrów i znajduje się między mostem na Dłubni a ul. Petofiego. W przyszłości stanie się ona północną częścią ul. Okulickiego, a finalnie będzie służyć dwoma pasami prowadzącymi do centrum Krakowa. Obecnie, w trakcie prac budowlanych, ruch odbywa się jednym pasem w obu kierunkach.
Alternatywne trasy i dostępność
Pomimo wprowadzonych zmian, dojazd do ul. Nowolipki jest nadal możliwy. Kierowcy mogą korzystać z istniejącej części ul. Okulickiego, zaczynając od skrzyżowania z ul. Łowińskiego. Tego typu rozwiązania mają na celu minimalizację utrudnień w codziennym przemieszczaniu się.
Rozwój infrastruktury drogowej
Zmiana ruchu jest jednym z elementów szeroko zakrojonego projektu budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Widoma–Kraków. Odcinek o długości 13,3 km, rozciągający się od węzła Widoma do Mistrzejowic, został udostępniony kierowcom w grudniu 2024 roku. Obecnie trwają prace nad kolejnymi 5 km trasy, które obejmują budowę 29 obiektów inżynieryjnych, takich jak mosty, wiadukty i estakady.
Plany na przyszłość
Zakończenie budowy odcinka między węzłami Grębałów i Nowa Huta jest planowane na koniec 2025 roku. Tymczasem otwarcie węzła Mistrzejowice ma nastąpić w drugiej połowie 2026 roku, co pozwoli na ukończenie IV obwodnicy Krakowa. Inwestycje te mają kluczowe znaczenie dla poprawy przepustowości i płynności ruchu w regionie, które z pewnością ułatwią codzienne życie mieszkańców oraz podróżujących.
